Patchworkowa kurka

Święta Wielkanocne coraz bliżej. Witryny sklepów kuszą nas świątecznymi dekoracjami. Coraz częściej jednak chcemy mieć coś niepowtarzalnego i do tego własnoręcznie zrobionego.
Dziś zatem chciałabym zachęcić Was do chwycenia za pędzel i zabawy kolorowymi farbami. Dekoracyjne malowanie może być świetną zabawa dla całej rodziny.


Tym razem wybrałam formatkę hdf w kształcie kurki, która może być nie tylko świąteczną dekoracją, ale też ozdobą naszej kuchni przez cały rok. 


Moją kurkę podzieliłam na trzy strefy – głowa, skrzydło i tułów. Dobrałam kolory tak, by tworzyły pomiędzy sobą kontrast kolorystyczny. Wybrałam trzy kolory bazowe – żółty, pomarańczowy i kremowy. Ponieważ kurka miała mieć nieco pachworkowy charakter, dlatego do każdej części dobrałam dekoracyjne wzorki (kropki, kwiatki i serduszka), które miały imitować kawałki tkaniny. 




Całość „pozszywałam” farbą. Aby podkreślić poszczególne elementy kurki, ściętym pędzlem wycieniowałam brzegi brązową farbą. Tu należy pamiętać, aby użyć preparat opóźniający wysychanie farb akrylowych, który mocno ułatwi Wam cieniowanie.



Aby nadać kurce nieco bardziej świątecznego charakteru dobrałam do niej napis „Radosnych świąt” i jajeczka, które możecie znaleźć na sklepowych półkach Artistiko. Te drobne detale zawsze świetnie uzupełniają kompozycję, dlatego warto z nich korzystać.



Mam nadzieję, że moja pachworkowa inspiracja będzie ciekawą alternatywa dla mixmediowych dekoracji i zachęci Was do spróbowanie dekoracyjnego malowanie.
Życzę Wam „połamania” pędzli i kolorowych świąt.
Pozdrawiam

Ilona


kontaktwww.facebook.comhttps://plus.google.comwww.instagram.comwww.pinterest.comwww.twitter.com


Komentarze

  1. Ilonka wiesz , jak nas inspirować. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Aniu! Formatki Artistiko dają tak wiele możliwości, że czas zacząć ubierać je we wszystkie możliwe techniki. Mam nadzieję, że pokombinujemy przy nich wspólnie :)!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Aniu! Formatki Artistiko dają tak wiele możliwości, że czas zacząć ubierać je we wszystkie możliwe techniki. Mam nadzieję, że pokombinujemy przy nich wspólnie :)!

    OdpowiedzUsuń
  4. 46 year old Data Coordiator Ernesto Gaylord, hailing from Aldergrove enjoys watching movies like "Out of Towners, The" and Wood carving. Took a trip to Phoenix Islands Protected Area and drives a Silverado 2500. o jego

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty